zaterdag 20 april 2013

Bloemencorso en meer

Pffff....vanmorgen rond 07:00 uur in paniek wakker geworden. Dacht dat we ons verslapen hadden. Keek naast me en JB lag er nog. Toen realiseerde ik me dat het vandaag zaterdag is. Waar die paniek nu vandaan kwam?
Vanavond brood met sla en lekkerbekkies op tafel, bak koffie en toen op naar de Kerklaan voor het jaarlijkse bloemencorso dat start bij de Keukenhof in Lisse en eindigt in Haarlem Centrum. 
De praalwagens waren weer geweldig om te zien. Wel vreemd dat je weet dat de bloemen dit jaar uit Frankrijk komen omdat hier de groei vertraagd is door de aanhoudende kou.

Hieronder een kleine selectie uit de door mij gemaakte (178!) foto's ;)





De Holland-Amerika lijn

Strawberryfields - Beatles

Hollandse wagen ;)

A cup of tea :)



6 opmerkingen:

  1. Mooie wagens, wat een werk! Fijne zondag! Groeten

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuke reportage hoor! ik ben geloof ik meer dan 50 jaar geleden eens met mijn ouders naar een bloemencorso geweest..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Weet niet of je m'n berichtje hebt ontvangen. Dus nog maar even over de haakrol. Je kunt even kijken bij www.wiekevankeulen.blogspot.nl., het is haar idee. Je leert dus verschillende haaksteken, daar komt het op neer en als je maar doorhaakt krijg je dus een haakrol. Fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het bloemencorso zo indrukwekkend als ik het op foto's of tv zie dat wil ik nog ooit een keer live meemaken. groetjes Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Sinds ik hier woon ben ik een paar keer per ongeluk op de route van het corso terecht gekomen. Altijd in Haarlem. Maar ze komen dus ook hier vlakbij langs rijden. Dus vorig jaar en dit jaar zijn we er gewoon heen gelopen. Het is toch wel heel indrukwekkend hoor. En heel knap wat ze van die bloemen allemaal maken. We stonden dit jaar eerste rang, vandaar dat ik zo mega veel foto's heb gemaakt.

      Verwijderen