woensdag 15 mei 2013

Creatieve verpakking en gehaakte onderzetters

Een paar weken geleden moest onze puber iets kleins van zichzelf mee naar school nemen voor de handvaardigheidslessen, het liefst iets waar hij aan gehecht was of iets met een speciale betekenis .
De opdracht die ze kregen: maak een verpakking voor hetgeen je hebt meegenomen.

Onze puber nam een klein houten uiltje mee dat uit de streek komt waar hij graag heen gaat, dat helemaal uit hout is gesneden en welke hij heeft gekregen van mijn moeder. Voor hem een speciaal uiltje dus.

Wow....ik stond helemaal perplex van het resultaat van de verpakking!


Helemaal van hout en touw....


Zo te zien heeft hij behoorlijk wat werk gehad aan het touw rijgen. 

Het bovenste blok kun je van de verpakking af halen (het zit met een touw aan de rest van de verpakking vast), en dan ziet het er zo uit:


Haal je dan de houten rol van hout en touw eruit, dan komt het uiltje tevoorschijn..


Compleet met nest van restjes hout.

Niet alleen wij vonden het werkstuk/de verpakking prachtig, het werkstuk werd door de docent met twee mega cijfers (originaliteit en uitvoering) beloond. *stiekem-wel-erg-trots*

Zelf maakte ik nog een paar onderzetters. Moet ze nog wel even blocken.  



Nu even een koffie scoren en dan even door andere blogs heen lopen.


6 opmerkingen:

  1. jemig wat een kunstwerk heeft hij gemaakt ♥

    onderzetters ook gaaf ( ik steven of stijf ze zelf niet )

    liefs jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. gewoon even strijken die onderzetters!!!
    en leuk.. tis nu net of de uil in een kooitje zit ahhaha mooi verzonnen en gemaakt door je zoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw!,,,, wat ontzettend mooi en knap gemaakt. Tjee, hij is een echte kunstenaar hoor!
    En dat uiltje ♥ , kan me voorstellen dat ie daar gek op is♥♥

    Je onderzetters zijn erg mooi geworden. Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. bedankt lot voor je berichtje...ik volg je nu ook..
    veel liefs uit een regenachtige arnhem

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tjeetje meis ... die heeft me daar echt een waar kunstwerk gemaakt!
    Wat prachtig zeg!!!!!

    Leuk je onderzetters. Prachtige kleurtjes ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lieve dames,

    Dank voor jullie complimenten! Leuk! Vooral omdat onze zoon vroeg naar de url van mijn blog dus jullie berichtjes heeft gelezen.

    BeantwoordenVerwijderen