vrijdag 10 mei 2013

Gehaakte dekseltjes voor potjes


Heb een paar dekseltjes voor de jampotjes van Bonne Maman gehaakt. Nu maak ik ook zelf jam, dus voldoende potjes op voorraad. Dezelfde dekseltjes bleken ook om de jampotjes van de Blokker te passen. En ach....eenmaal gehaakt, kun je ze natuurlijk voor elk dekseltje haken.

Een blauwe versie, ......

...een roze...
...en een zilvergrijze met wit.
Ik vind de potjes wel gezellig staan met mijn voorraad kraaltjes en knoopjes. Maar natuurlijk kun je de potjes ook als snoeppotjes gebruiken.  Dus ga ongetwijfeld meer van deze dekseltjes maken.

Het patroon voor de dekseltjes vond ik hier . Er staat ook een patroon voor een roos, maar die roos wordt wel mega groot. Daarom heb ik de roos iets aangepast en een roos uit het boekje 100 bloemen gebruikt. Natuurlijk kun je elk willekeurig rozenpatroontje of bloemenpatroontje gebruiken.


Fijne dag allemaal!




8 opmerkingen:

  1. Wat schattig, ik ben ook glazen potjes aan het sparen knopen etc. dus ook bedankt voor de link naar het patroon.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deksels wat mooi!! Groeten Anouk

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oooh, wat een megaleuke potjes, weer een idee erbij ♥
    Waaaaaaah, ik ga onder de brievenbus slspen hoor,ik hou zoo van post, te leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Erg leuk geworden, en mooi gehaakt hoor ! Grappig ook om te zien hoe elk potje een andere " uitstraling" heeft door een andere kleur te gebruiken.
    Ik vind je sowieso een erg leuk blog hebben - ik ga je volgen !
    Liefs, Vera

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wowwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww GAAF ♥♥♥♥

    ik kom je gezellig volgen

    liefs jenneke

    http://creaties-jenneke.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie werkjes zijn dat meis!
    Een hele grote WOW!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen