maandag 10 juni 2013

Gehaakt fishie heeft jong + uit "schatkist" van Lot

Krijg nu wat! Moos heeft me een zwanger Fishie gestuurd. Het heeft ineens een jonkie. Kijk dan:


Moos, bedankt! Nog even en we moeten een aquarium aanschaffen ;)


Ook had ik het een paar dagen geleden over een kwartet uit 1930. Het zat veilig opgeborgen in mijn "schatkistje", maar heb het er even uitgehaald voor een paar foto's:


Er is vreslijk veel gespeeld met het kwartet (dat is duidelijk te zien), maar het is nog helemaal compleet en erg leuk. Vooral als je alle teksten leest die erop staan...


In die jaren hebben ze vast nooit bedacht dat met de hand zaaien van landbouwgrond allang niet meer gebeurd. Dat de koloniën  al jaren geleden zelfstandig zijn geworden en/of zijn ingelijfd als gemeente van Nederland...


Dat de reddingsbrigade motorbootjes heeft ;)

Dat we à la nu weer een crisis hebben.

Inmiddels is het kwartet weer veilig opgeborgen. Wil het graag compleet houden. Omdat ik het van mijn opa heb gekregen, heeft het voor mij emotionele waarde. Ik zal er dan ook nooit afstand van doen of er iets mee doen (al is de verleiding soms wel groot). Ooit zal het in de "schatkist" van onze puber belanden. Ja, pubermans heeft ook een "schatkistje" waarin voor hem belangrijke dingen zitten ;)





13 opmerkingen:

  1. Wat mooi zeg, dat oude kwartet. Ik zou het ook koesteren!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mooi visje is erbij gekomen
    en je kwartet-spel is geweldig goed bewaren !!!!!
    liefs Pytsje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een bijzonder kwartet spel, het doet me aan mijn opa herinneren , koester het goed!

    Leuke visjes zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. geweldig zo'n persoonlijke herinnering aan je opa in je schatkistje!
    ik heb ook een schatkist, van nul en gener waarde voor een ander.. maar voor mij schatten! een ring uit de muur van de stal, waar de koeien aan vast stonden en waar ik halsters aan vlocht van touw als kind.. een steen met een fossiel er in, dat ik kreeg van een indische oudtante, die zo mooi over de oudheid kon vertellen, een stukje hout met kommetjes er in uit gesneden met steentjes er in.. een spelletje van mijn overleden man uit kaapverdie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldig meis hihihi een zwanger visje hahahahaha
    Maar "kind visje" is wel heel leuk geworden :-)

    Wat een bijzonder kwartet meis. Dit zijn de mooie bijzondere dingen hè!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahahahaha....lach jij nu je eigen Fishie uit? ;)

      Verwijderen
  6. Dat kwartet is zooo mooi. Zou ik ook heel goed bewaren , ben zelf erg gek op spullen met een verhaal. Koester het maar goed.

    En die Moos.. tsssss stuurt ze je zomaar een zwanger visje op. Maar de kleine ziet er weldoorvoed uit , en kijkt erg blij het leven in.

    Ben benieuwd naar je aquarium, want die verwacht ik nu wel te zien he =)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Neeeeeeeeeeeeeeee....er komt echt geen aquarium hoor. Als Fishie teveel gaat jongen, eet ik ze gewoon op ;)

      Verwijderen
  7. Wat een lief stel, moeder en dochter (of zoon het is blauw) vis!

    En dat kwartet, GEWELDIG!!! Echt enorm mooi, en zo bijzonder, goed bewaren, op een veilig plekje!

    Lieve groet!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ohhh nog even en er zwemmen heel wat Moos Fishies rond!Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo mooi dat kwartet spel, zou ik ook nooit wegdoen, hoor!
    Hehe ik moest even glimlachen bij de reddingsbrigade heeft nu motorbootjes :-)

    BeantwoordenVerwijderen