woensdag 5 juni 2013

Kater Otje (gehaakt)

Dit is kater Theo, maar wij noemen hem Otje.
Waarom? Omdat dit beter rijmt op Lotje :D


Kater Otje is een echte macho. Hij gedraagt zich soms als een gorilla, 

maar kan ook heel erg eigenwijs zijn.

Ook probeert hij op alle mogelijke manieren mijn aandacht te trekken, want hij wil graag een snoezepoes. Maar wanneer en of hij die krijgt?


Wil je ook zo'n stoere kater haken? Het patroon komt van Stip en Haak. Een heel erg duidelijk en helder patroon. De gehaakte delen zijn ook vrij eenvoudig aan elkaar vast te naaien.
In plaats van het vilt, dat Herriet van Stip en Haak gebruikt op haar beesten, heb ik gewoon rondjes gehaakt en die op de kater vastgenaaid. Gaat ook erg goed. Het is natuurlijk maar net wat jezelf mooi vindt. Oh ja, de snorharen heb ik ook op mijn eigen eigenwijze manier vastgezet ;) 

15 opmerkingen:

  1. ♥♥♥♥♥ Zoooo, wat is dat een stoere vent zeg! ♥♥♥♥♥
    En wat kan jij snel haken , wauw!
    Nog ff en je bent een echte haakjuffie :D
    Ben trots op je ! Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oooooooooo.....zo snel was ik niet hoor. De kater was al klaar, maar de onderdelen moesten aan elkaar worden genaaid. En dat is een klusje waar ik nooit zo blij mee ben, dus bleef het liggen. Toen eerst de teckel (die ook al klaar was) genaaid. Daarna heb ik mezelf gedwongen om de kater te naaien.

      En nu.....nu heb ik hier twee konijnen in een zak zitten waarvan de onderdelen aan elkaar genaaid moeten worden. Maarrrr ik kan niet verder, heb geen vulling meer. Dus zien dat ik morgen eerst vulling ga halen en daarna maar zien of ik nog aan dat naaien toekom. Haken is leuker ;)

      Verwijderen
  2. Oh wat mooi zeg, ik hou wel van die kleuren prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat mooi gemaakt! Ik zie bij meer zulke 'knuffels'voorbij komen.
    Ik vraag me af met wat voor katoen en haaknaald je het haakt. ik hoop dat je mijn vraag wil beantwoorden.

    Groeten Thea

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Natuurlijk wil ik je vraag beantwoorden, Thea. Ik haak nogal los, dus ik neem altijd een haaknaald die een halve maat kleiner is. Dus als er ergens staat: haaknaald 2,5 dan neem ik haaknaald 2.

      Deze kater heb ik gehaakt met Phil coton 3 (Phildar) en haaknaald nr. 2. Betekent ook dat de kater iets kleiner is dan de kater van Stip & Haak, maar dat mag de pret niet drukken. De kater is groot zat.

      Als je echter heel erg strak haakt, kun je beter de haaknaald nr. 2,5 of 3 nemen (zoals vermeld staat op het label).
      Waar je wel aan moet denken bij dit soort dingen haken, is dat je haakwerk niet te los wordt. Dan ga je namelijk de vulling zien. Dus haak je te los, de haaknaald een halve tot hele maat kleiner gebruiken.

      Verwijderen
    2. OOPS....nog vergeten te melden: ik haak ook regelmatig met Catania katoen of Katia Capri. Mijn voorkeur gaat uit naar deze twee laatsten omdat het heel prettig haakt. Vooral de Katia is fijn om mee te haken, maar ook de duurste katoen van de drie.

      Verwijderen
  4. Kater Otje is geweldig geworden! Is je puberzoon uitgespeeld, haha! Ik heb meteen een kijkje genomen op je blog en ben natuurlijk volger geworden :) Op naar de volgende knuffels...

    Groetjes Herriët

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een plaatje, geloof dat ik toch ook maar weer eens Amigurumi (oid) moet gaan proberen!!
    Vind de beestjes allemaal zo leuk, wil in mn pronkkast toch maar een plankje gaan maken voor knuffies!!

    Vind jou kater echt schattig, o nee stoer is een beter passend woord!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super wat is ie mooi en zo'n mooie kleurencombi ook!
    Groetjes, Amarins

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuke kater heb je gehaakt! Ik hoop voor hem dat er ooit een lieve mooie snoezepoes op zijn pad komt. Wie weet komt er dan ook een nest vol kleine kittens...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Goh Lot wat ben jij vlug , ik heb nog maar net op jouw Lodewijk gereageerd of er zit al een kater klaar !
    Het ziet er idd een macho uit :)
    Je hebt deze ook weeral heel mooi gehaakt !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Geweldig meis ... en die kleurtjes! Moos loves them hihihihihi

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Enne .... kijk hier eens hihihihi

    http://moos-moosies.blogspot.nl/2013/06/uitslag-give-away-en-dagje-waardenburg.html

    BeantwoordenVerwijderen
  11. prachtig !!!!!
    ook ik heb deze kater gemaakt in het knalrood ... is te bewonderen op mijn blog
    liefs Pytsje
    ps ik ben een nieuwe volger

    BeantwoordenVerwijderen