vrijdag 14 juni 2013

Konijn Lilly

Mag ik jullie voorstellen: konijntje Lilly!


Is ze lief?


 Of is ze lief?


Konijntje Lilly heeft zelfs een cape die je aan en uit kunt trekken, een cape met heel veel lastige schulpjes en bobbeltjes.


Ook heeft ze een lief staartje gekregen...


...en draagt ze schoentjes en sokjes. Verder is konijntje Lilly dol op schulprandjes aan haar kleding. Pffffffff....wat een werk! Maar hier is ze dan ;)


Het patroon voor konijntje Lilly had nog al wat voeten in de aarde. Ik kocht het patroon voor konijntje Lilly op Raverly en ging aan het haken. Echter, omdat ik zo'n kleine haaknaald gebruik, was ze absoluut niet te haken. De openingen werden zo klein dat dat je de onderdelen niet eens meer kon vullen (die kleine openingen haken was ook een mega drama). Dus uithalen en op de gok maar het patroon vergroten met wat hulp van het patroon van kater Theo van  Stip en haak  (konijn is wel wat dikker dan de kater).
Daarna voorzichtig schoentjes gehaakt met sokjes en de poten verder afgehaakt.

Als laatste de cape gehaakt, die natuurlijk ook een stuk groter moest worden (echt het originele patroon heb ik helemaal uit zijn voegen getrokken, konijn is minimaal eens zo groot geworden). Dus lossen haken tot het om het nekje paste en daarna op hoop van zegen de eerste twee toeren haken. Pfieuwwwwwwww...dat ging helemaal goed, dus doorhaken maar.

Daarna moest er nog een staartje aan het konijntje komen (patroon gaf geen staartje aan), dus weer kraken met die grijze massa van me (ja, ik heb grijze massa! *grin*).

Toen eindelijk alle "onderdeeltjes" klaar waren, had ik absoluut geen zin meer om de laatste deeltjes aan het konijn te naaien. Te lang bezig geweest met dit lieve konijntje. Dus vmezelf even een flinke schop gegeven en de laatste onderdeeltjes aan het konijn vast gemaakt. Ik moet zeggen: het valt me niets tegen. Konijntje - zeg maar rustig konijn! - is toch aardig gelukt, al is ze wel heel erg groot. Heb haar dan ook maar een naam gegeven: Lilly.

Toch wil ik het ook nog eens haken volgens het oorspronkelijke patroon (wat je overigens hier vindt:  http://www.ravelry.com/patterns/library/nicolette-the-pattern . Maar daarvoor zal ik eerst op jacht moeten naar dikker katoen en een dikkere naald (dan gaat het vanzelf goedkomen, hoop ik).


14 opmerkingen:

  1. Wat een dotje !! Ze is prachtig.
    Liefs, Vera

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, wat een werk! Maar ze is wel erg leuk geworden!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een schatje ze ziet er super mooi uit hoor !!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een dotje zeg! En wat heeft ze mooie kleertjes aan, super leuk gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hij is superleuk geworden! Die bobbeltjes en schulprandjes maken het echt leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat is ze mooi !!!!!!!!
    knap gedaan

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Tjeetje meis wederom een prachtige creatie!
    Wat een schatje!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zooo, die is mooi!
    Veel mooier dan het origineel. Wat een schatje zeg ♥ en dat staartje, zoooo cute.
    Wees er maar trots op hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een plaatje!! Echt heel erg mooi en lief! Knap gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oef wat een gedoe. Maar het resultaat mag er nu zijn, wat een beauty!
    Groetjes, Amarins

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een schatje,mooie kleertjes ook, knap hoor!
    Gr diana

    BeantwoordenVerwijderen
  12. In 1 woord: geweldig!

    Groetjes thea

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dit is weer een pronkstuk Lot !
    Prachtbeestje !!
    En al die schubrandjes en ook uniek met dat staartje van haar :)
    Fijne week nog ..

    BeantwoordenVerwijderen