dinsdag 25 juni 2013

Loeigoeie koeienpost van Daan :)

Oh, geweldig! Totaal onverwacht lag er net een hele leuke enveloppe op mijn deurmat:

 
En dit zat er allemaal in:

 
Ik kreeg de post helemaal zomaar, van Diana van Daans Hobbyblog - klik -

 
Een paar hele leuke kaartjes met koeien stempels! Boe! :)

 
Te lieve labeltjes met koeienstempels....

 
En een kaart met een geweldig koe erop!
 
Lieve Diana, wij (ja, wij!) zijn heel erg blij met je verrassingspost! Je hebt niet één, maar twee mensen heel erg blij gemaakt:
Mijn persoontje, omdat ze zulke leuke verrassingspost krijgt en niet te vergeten: pubermans! Onze zoon.
Hij zag de koeien en ik zag zijn blik. Hij vroeg niets, maar ik zei: "neem maar".
Helemaal gelukkig nam hij kaarten en labels mee naar boven. Ze worden ingelijst en krijgen ergens een plekje op zijn kamer. Ergens tussen zijn verzameling koeien. Pubermans is dol op koeien!
Een paar jaar geleden (toen hij nog geen puber was *LOL*) nam ik hem mee naar de boerderij van een vriend in de Alpen. Van deze vriend mocht mijn zoon direct "meewerken" op de boerderij. Hij betrok onze zoon bij alles: het bejaarde paard verzorgen, koeien verzorgen (die in de winter op stal staan, dus veel werk), kalfjes verzorgen, hooi van de zolder naar beneden gooien. Eigenlijk alles wat een kind - zonder teveel gevaar - kan doen. Bij Benjamin - de stier - moest hij uit de buurt blijven. Gek, he? ;)
 
Onze zoon vond en vindt dit allemaal zo geweldig, dat hij elk jaar terug wil. Dus elk jaar gaat deze mama met haar zoon braaf naar de Alpen om er te werken (ja, ik werk maar gewoon mee zodat we met zijn allen ook nog tijd hebben om iets leuks te doen).
Het heeft er ook toe geleid dat onze zoon vanaf de eerste kennismakig helemaal in de ban is van koeien en kalfjes. Dit heeft er toe geleid dat er inmiddels een vitrine op zijn kamer staat met koeien beeldjes: bruine koeien, roodbonte koeien, zwartbonte koeien, koeien met mutsjes op, koeien met vlechtjes, een alcapone koe ....hahaha...de gekste koeienbeesten staan er in die vitrine :) Ook staan en hangen er diverse lijsten met afbeeldingen, kaarten of foto's van koeien en/of kalfjes op zijn kamer.
Tickkerdetickkerdetik.....die zelfde zoon zegt dat ik gek ben, maar hij heeft een koeientick! ;) 
 
Over een aantal weken is het weer zover. Dan gaan pubermans en ik weer samen het ritje richting Alpen maken en: koeien melken (mag mijn zoon deze zomer doen, gaat daar nog half automatisch, dus ouderwets), stallen schoonmaken, kalfjes verzorgen (leukste werkje!), paard verzorgen (leeft nog steeds, hoogbejaard vrolijk paard), helpen hooien en vee drijven . Hahaha...wordt dus weer  een flinke werkvakantie :)
Maar ik weet zeker dat we met zijn allen ook weer veel lol zullen hebben.
 
Dus lieve Diana, je loeigoeie koeienpost is hier helemaal goed ontvangen.
*helemaal-heppie-de-peppie*
Dankjewel, lieve Diana!
 

6 opmerkingen:

  1. wat een loeifijne post kregen jullie zeg!
    en helemaal in Diana haar kleurtjes , zooo lief!
    Geniet ervan meid, xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Helemaal geweldig dit!
    Veel plezier

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt prachtig!!
    Geniet van al dit moois!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Héél mooi kaartje heb je gekregen !
    Brave mama ! Have fun in de Alpen maar je bent nog niet weg zeker ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Echt waanzinnig leuke verwen post joh!!!!!

    Klinkt leuk daar in de Alpen :-)

    BeantwoordenVerwijderen