zaterdag 6 juli 2013

Haaktas en gehaakte uil

Ik ben zo blij als een klein kind!!! Waarom? Dat ga ik jullie nu vertellen:

Toen ik vanmiddag thuis kwam van het boodschappen doen, lag er een klein pakketje op de deurmat. Maar in dat kleine pakketje zat iets heel groots en geweldigs:


Een MEGA, MEGA, mooie haaktas van Goudhaartje.
Zo ontzettend lief, dat ze deze tas voor mij maakte!

Ik zag de tas op het blog van Haakjuffie en vond de tas helemaal geweldig.
Plaatste bij Haakjuffie op haar blog dat ik "jaloers" was en liet Goudhaartje weten dat ik haar tas geweldig vond.
Om zo'n tas zelf te gaan maken, zag ik eerlijk gezegd niet zo zitten (Goudhaartje heeft het patroon van deze tas inmiddels op haar blog staan.) 
En toen ineens, ineens kreeg ik een berichtje. Goudhaartje wilde nog wel één zo'n tas maken, en wel voor mij.
Sprakeloos, was ik.

Kijk wat een ruimte voor al je spulletjes in die tas!
Nooit meer troepies van het haken! En makkelijk meenemen zo :)

Goudhaartje verdient niet één maar heel veel pluimen!

Even *haakjuffie* na-apen: kater met wat haaknaalden en gehaakte paddenstoelen in de tas gezet. Katten zitten nu eenmaal graag in tassen :)
En nog voldoende ruimte over voor al je bollen wol of weet ik wat.

Inmiddels heb ik de tas gevuld en hangt mijn altijd-en-eeuwig-kwijt-schaartje aan de tas en mijn gehaakte altijd-en-eeuwig-weg-klosje-met-naalden zit nu ook in de tas. Heerlijk! Alles een vaste plek en niet alles wat ik tijdens het haken nodig heb op de bank :)

Lieve Goudhaartje, nogmaals (kan het niet genoeg zeggen): heel erg bedankt!
Wat zijn er toch een lieve mensen in blogland.

Natuurlijk heb ik niet helemaal stil gezeten van de week. Ben volop aan het haken geweest op de momenten dat het werd "toegelaten" door de mannenmassa hier in huis. En onder andere bovenstaande uil is er van de haaknaald gekomen. Geen sleutel of tashanger, maar een uil zo groot als mijn hand, een uil die gewoon kan staan.
Pfff....heeft me wel twee naalden gekost (die gewoon afbraken), maar uiteindelijk is de uil dan toch af :)
Nooit meer, nooit meer zal ik denim gebruiken om op een beest te naaien. Ik wilde graag een stoere uil, maar het materiaal is gewoon te stug, dus erg ongeschikt.
Dus maar op zoek naar stoere dunne stofjes ;)

Het patroon van de uil vind je op Etsy onder YarnPaint. Ze hebben ook een website:  http://www.yarnpaint.com/

Fijn weekend allemaal!  

11 opmerkingen:

  1. Lieve Lot, graag gedaan!!
    En ook hier heb ik mijn eigen haaktas met hand en tand moeten verdedigen tegen bewoning door onze jongste kat. Ik heb haar nu maar een eigen (niet zelfgemaakte) tas gegeven om in te kruipen. (En nu verdedigd zij die weer, we mogen er níet aankomen)
    Dus heel herkenbaar...

    Heel veel plezier met je tas, maar dat zal wel helemaal goed komen. Als ik kijk hoeveel ik hem zelf gebruik en overal mee heen sleep... (bleek zelfs met en beetje creatief schuiven met bolletjes een laptop bij te passen)

    En wat een lief uiltje!! Echt leuk met die viltenlapjes en knopen.
    Geniet van je nieuwe aanwinst en een dikke knuffel terug :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Inderdaad een prachtige tas,
    ik zou het ook niet kunnen!
    Je hebt zelfs een mega cool uiltje gehaakt.
    Geniet van deze zomerse dagen,
    lieve groetjes, Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ohhh wat een beauty die tas,zag hem al bij Haakjuffie,heerlijk,geniet er maar lekker van!Maar dat betwijfel ik niet!;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke tas hoor,
    Ik wilde vanmorgen een dunne denim broek weg doen dus als je daarvan wat wil?
    Is wel vrij licht blauw!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lief dat je die dunne denim aanbiedt, Diana. Maar ik had dunne nieuwe denim gebruikt. Echter met ook nog eens het vilt er overheen, was het echt te dik. Dus dank voor je aanbod, maar met denim houd ik het voor gezien. Onder vilt moet denk ik echt hele dunne stof.

      Verwijderen
  5. Owwwwwwww wat een geweldige tas meis! Wat je zegt, alles lekker bij elkaar en niet meer alles kwijt (ik herken het hahaahhaha)

    Enne stoere denim UIL is wel gaaf hoor!!!!!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. de tas is super super gaaf!
    en wat een leuk uiltje heb je gehaakt zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Waaaaaaah Lot !!!! Wat gaaf dat jij hem nu ook hebt !
    Hij is zooo fijn he ?
    En wat lief van Goudhaartje dat ze er nog een wilde maken ! Ik kan niet meer zonder mijn tas hoor , het is zo 'n fijn ding . Vooral handig in de tuin , daar zit ik namelijk graag te haken .

    En dat uiltje , zooo lief ! In het groen nog wel , een van mijn favo kleuren <3

    Fijne zondag meid xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh, LOL! Eén van je favo kleuren? Hahahaha...wat zijn je favo kleuren dan? :)

      Jij ook een fijne zondag. Nog maar eens zien of we met dit mooie weer nog iets kunnen ondernemen (JB en ik), want begin van de middag moet eerst pubermans samen met een paar vrienden worden weggebracht voor een logeerpartij een halfuurtje hier vandaan. Het is vakantie, dus de pubers rollen van de ene logeerpartij in de andere. Eerst wij een logé voor een weekje, nu een logeerpartij elders. Heerlijk leven hebben die pubers in de vakantietijd :)

      Verwijderen
  8. erg leuk hoor, wat een bofkont ben je
    gr sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  9. dochterlief is ook helemaal wauz van uiltjes, leuk ! en onwijs lief van goudhaartje dat ze een tas voor je heeft gemaakt, wat een werk zeg.

    lieve groet, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen