zaterdag 13 juli 2013

Sleutelhoesje gehaakte theepot en gehaakte bloem

Na het haken van de beesten was ik toe aan iets simpels. Nou ja, simpel?

Ik zag het nieuwe patroontje van Vendula - de theepotjes onderzetters - voorbij komen en werd op slag verliefd. Alleen wilde ik geen onderzetters haken, dus heb ik het patroontje omgezet in een theepot sleutelhoesje. Was even wat puzzelen en uitproberen (ik wilde ook de achterkant leuk hebben), heb er flink wat uurtjes aan zitten werken, maar over het resultaat ben ik zelf meer dan tevreden.

Hier issie dan (kwaliteit foto's laat wel iets te wensen over, maar pech):

het theepot sleutelhoesje, comleet met theezakje.
Lekker bont gekleurd :)

Close up van het theezakje.
En de bloem aan de handgreep.
De achterkant is exact hetzelfde als de voorkant, alleen geen theezakje aan de achterkant. Dat vond ik niet echt nodig :)


Ik kwam op het idee van een theepot sleutelhoesje, nadat ik bovenstaand sleutelhoesje had gemaakt. Dacht toen....oh als dat alles is! Whoehahaha.....ging toch nog flink wat tijd in zitten.

Het patroon van de theepotjes als onderzetters van Vendula vind je hier (Engels). Die onderzetters ga ik zeker ook nog maken.
Het patroon van het sleutelhoesje (bloem) komt van TeenyWeenyDesign en vind je hier (Engels).

Geniet allemaal van het mooie weekend.
xxx

12 opmerkingen:

  1. Ohhh wauw wat mooi,zowel de theepot onderzetter van Vendula als je sleutelbostasje!Die moet ik beiden eens onthouden :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. goed gedaan !!!!!
    ziet er heel mooi uit !!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lot !!! Weer zoooooooo gaaf !!!
    Die theepot vind ik geweldig , hoe leuk is dat !
    En die bloem is ook erg leuk ... Mmmmm mijn verlanglijstje voor patronen begint weer uit te breiden ;)
    Xxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat goed bedacht , hartstikke leuk gedaan :D

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk! Vrolijke kleurtjes & mooi gehaakt.
    Ik wil deze theepot ook zeker eens gaan haken.
    Fijne week!
    Groetjes, Nathaly

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een ontzettend leuk en goed idee. Ziet er heel erg goed uit.

    Fijne zondag.

    Groet Anita
    http://freubelendeschoonzussen.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat een leuke haakwerkjes! Weer een leuk blog ontdekt:)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat leuk zeg......dat heb je mooi omgebouwd tot hoesje,

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo, leuk die theepotjes. Het sleutelhoesjes patroon bestaat ook in het nederlands; http://www.pieterpeuter.nl/a-102601/haakpatroon-sleutelhoesje-bloem/

    Succes nog met de blog en je haakwerk!!

    Adrianne

    BeantwoordenVerwijderen