vrijdag 6 september 2013

Gehaakte trol of kabouter?

Jaaaaaaaaaaaa!
Hij of zij is eindelijk klaar: de trol of kabouter?
Wat is het nu eigenlijk?
De muts van een kabouter en de ogen en oren van een trol.
En is het nu een "hij" of een "zij"?
Het Duitste woord "Wichtel" betekent eigenlijk "kabouter".
Ik laat maar in het midden wat het nu precies is :)


Kijk hem/haar eens loeren!


Alles houdt hij/zij in de gaten....


...en groot dat het is (hij/zij)!
Daar had ik me even op verkeken.



Wat een MEGA, MEGA, klus was dit.
Een muts haken waar geen eind aan kwam.
Het hoofd zo groot als een voetbal :)
En daarna nog alle kleine onderdelen.

Als alles dan gehaakt is, komt het ergste:
alle onderdelen netjes aan elkaar vast naaien :)

Maar de klus is geklaard!

Of ik ooit het broertje/zusje ga haken weet ik nog niet.
Mocht ik in de verleiding komen om het broertje/zusje te haken,
dan denk ik dat ik maar even heel erg snel een blokje om ga :)

Wil je ook deze joekel van een trol/kabouter/gedrocht haken?
Het patroontje komt van Mala Designs (Duits, maar zeker een blog dat de moeite waard is)
 en kun je hier (Duits) kopen.

Ik ga voorlopig maar even in de "kleine dingen haken" modus :)

Fijn weekend!




23 opmerkingen:

  1. Wauw!, hij is zó gaaf!
    Ik heb het patroon ook, maar als ik het zo lees weet ik niet of ik daar zin in heb =)
    Supergaaf gemaakt Lot! X

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij/ Zij is prachtig geworden en volgens mij wel al dat werk waard geweest!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Respect wat zit daar een werk in. Hij/zij is wel enorm mooi geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ja wat is het nu .............. ik vind het in ieder geval , supermooi en heel apart , en trollen dragen soms ook graag kaboutermutsen zeker zo'n mooie ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hij of zij is wel super leuk geworden. Er is vast heel veel garen in gaan zitten.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. schitterend... deze staat ook op mijn to-do lijstje wauw zo mooi !!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. hij is heel erg leuk geworden, kan me voorstellen dat je je nog wel een keer bedenkt voordat je een grote zus maakt
    gr sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat zal een werk geweest zijn, maar o wat is hij prachtig! Gewoon een super kunstwerk is het geworden, heb je toch mooi maar gemaakt zou ik zeggen, ook al was het zoveel werk, echt iets om trots om te zijn!
    Groetjes, Hurms

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hij is echt schitterend geworden! Wat een karwei moet dat zijn geweest zeg! En ik maar moeilijk doen over een minimuisje die ik maar niet afkrijg ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. MOOI! SUPER! Prettig weekend! Groeten Anouk

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wauw, geweldig!
    Wat een werk moet dat geweest zijn, mijn complimenten!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh wauw wat groot en wat een werk zeg!
    Maar prachtig is ie zeker

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zozo, wat is ie mooi zeg! Ik kan me goed voorstellen dat het een enorm karwei is geweest. Maar je kan er trots op zijn.
    Liefs Angelique

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Owwww meis wat is die mooi geworden!
    Wat een werk .... maar adembenemend prachtig!!!!!!!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtig! En wat een werk! Ik zou er uren naar gaan zitten kijken.
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Deze staat ook nog op mijn lijstje, het patroon is al aangeschaft. Maar dat hij zo groot zou worden had ik ook niet gedacht haha. Maar hij is gewoon MEGA GAAF geworden. En wat heb je prachtige kleuren gekozen. Helemaal super. Groetjes, Amarins

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooi zeg,ook van Mala Design, ik heb ook een patroon van het schaap van Mala, die is ook zo groot , had ik ook niet verwacht, je komt echt voor een verassing te staan.
    Maar mooi zijn ze allemaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Groot, maar oh zo gaaf! Hij staat ook bij mij op mijn to-do lijstje.
    Wat een leuke blog heb je trouwens! Ik kom snel weer even gezellig langs :)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Heb het patroon ook besteld alleen jammer dat ie in het Duits is dus eerst maar een beetje vertalen voordat ik begin

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Heel mooi gedaan, ik heb het broertje of zusje gemaakt. Lol

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hij is mooi hoor kan ik het patroon niet hier kopen

    BeantwoordenVerwijderen