woensdag 11 september 2013

Moos tassie en boodschappennet

Tadaaaaaaaaaaaaaaaa.....
Op Moos haar blog staat een leuke en hele handige Moos tas.
Een tas waar je een heel klein pakketje van maakt en dan makkelijk meeneemt in je handtas.
Mij leek zo'n tas reuze handig!
Maar ..................ik wilde hem dan wel net even iets anders.
Ahum.....

Haaknaald en katoen gepakt, haken maar!
Geen rondje, maar een dubbele bloem.
Niet het aantal lussen waar Moos mee begon, maar (omdat ik de tas graag wat breder wilde) meer lussen!
Foutje!


De tas is wel heel erg vrolijk geworden! daar bestaat geen twijfel over :)
Maaruhhh...de tas past niet in de bloem :(
Past er wel in, maar dan steekt er een dikke prop boven de opening uit.
Dat krijg je er nu van als je eigenwijs bent het het patroon niet volgt.
Moos, als ik de tas nog eens ga maken, ga ik je patroon heel erg strikt volgen!

Maar mijn haaksel is niet voor niets gemaakt. Gebruiken kan ik de tas wel. Stop hem gewoon in het andere boodschappennet wat ik heb gemaakt :)
"Probleem" opgelost :)


Tadaaaaaaaaa....
Lekker breed en in kleurtjes van tante Post.
Niet zo besmettelijk :)

Wil je het Moos tassie haken, klik dan hier!
Wel het patroon volgen hoor!

Wil je het andere boodschappennet haken? Sorry...
heb geen patroon en niet opgeschreven wat ik heb gedaan.
Heb een cirkel gehaakt met stokjes en daarboven lussen tot ik de tas lang genoeg vond.
Mocht ik ooit weer een net gaan haken, dan zal ik even opschrijven wat ik heb gedaan.



15 opmerkingen:

  1. Ondanks dat ie niet in de bloem past is ie wel heel gezellig en vrolijk en je kan hem gewoon gebruiken en dat is het belangrijkste toch!

    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind je post net wel erg leuk!
    Die andere ook wel hoor oh wat balen dat dat dan niet past

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Owwwwwww meis ik vind ze beide geweldig!!!!!!

    En die bloem als bodem helemaal het einde!!!!

    Dat vind ik nou leuk ... als het stimuleert tot eigen inbreng. Dus niks eigenwijs hoor hihihi!
    En weet je .... mijn allereerste versie ging er ook niet in ... die heb ik toen weer helemaal uit moeten halen ;-)

    Die in de kleurtjes van tante post is trouwens ook schitterend!!!!!

    Liefs Moos

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind je beiden tassen even leuk hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind hem toch mooi geworden hoor!!
    Ook je ptt netje. erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk zeg, beide tassen. Ik vind het een idee met zo'n bloem wel erg gaaf. En die andere tas, daar zou ik wel héél graag het patroon van willen hebben. Dus ga je de tas nog een keer haken, pen en papier bij de hand. Er is vast nog meer belangstelling voor! gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wauw Lot!!!
    Je hebt jezelf weer overtroffen meid! Zo onwijs gaaf , echt te mooi!!!
    Ben zwaar fan van de kleine tas <3

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat tasje ziet er fleurig uit, vrolijke kleurtjes en mooie bloem. Alleen jammer dat ie niet goed past! Je andere tas in post-motief vind ik ook echt super! Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik vind 'm helemaal leuk hoor, waarom zou het per se in de bloem moeten passen haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ha ha ha maarre ik vind ze beide kei en kei leuk en wat een eer voor moos

    liefs jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Die van jou is ook heel mooi hoor. Beetje eigen toutche aan geven...
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen