zondag 6 oktober 2013

Gehaakte katten en Vendula uiltjes


 
Katten.
Sommige mensen zijn er dol op, anderen iets minder dol,
weer anderen moeten er niets van hebben.
Maar deze gehaakte katten kan niemand omheen!
Ze zijn voor iedereen lief,
slopen niets en nemen geen vogels of muizen mee naar huis :)




Ik kwam bij Vendula het patroontje tegen als applicatie .
Tsja, kon het patroontje niet weerstaan :) 
Ik haakte het kopje en het lijfje dubbel,
naaide alles aan elkaar vast,
en voila:
een tashanger of ornament. Wat het precies is maakt me niet zoveel uit.


Zelf vind ik de katten zo op deze manier toch wel erg leuk (al zeg ik het zelf).

Maar Vendula had meer leuke patroontjes: een herfst uiltje en een uilen onderzetter.
Kon ik de verleiding weerstaan? Nee!

Ik haakte het herfst uiltje in vrolijke kleuren....

en zo ook de onderzetter.

Meer variaties op het herfst uiltje vind je bij Gerda van Haakfeest.
Zij maakte er gelijk maar wat meer :)

Dan ga ik nu nog wat foto's maken van nog wat haakwerkjes.
Heb altijd en eeuwig de batterij van de camera leeg.
Nu deze vol is, moet ik er gelijk maar even goed gebruik van maken :)

20 opmerkingen:

  1. owww lot wat heb je je heerlijk uitgeleefd alles dan ook even mooi zeg ♥
    liefs jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuk die verschillende kleurtjes en verschillende `gezichtsuitdrukkingen`

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke dingen heb je gemaakt.
    de onderzetter is helemaal geweldig zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. oww wat een leuke katjes!!!!!
    uiltjes ook hoor...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super gedaan!! Ik heb, nadat ik bij jou die leuke vw-busjes zag het patroontje gelijk besteld. En ook het andere uiltje, die heb ik nu eerst gemaakt. Zulke leuke patroontjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. vind ze allemaal superleuk
    gr sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik hou van alle poezen. Ook deze zijn heel leuk.
    Maar die uiltjes spannen echt de kroon wat een leuk patroon is dat. Super!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oooh die lieve poesjes zijn leuk! (de rest ook hoor)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Owwwwwwwww Lot die katjes .... wat zijn die leuk!!!!!!!
    De uiltjes ook hoor hihihihihihi

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gaaf die katjes. Ik ben een echte kattenliefhebber, dus die moet ik een keer maken.
    Je uiltjes mogen er ook zijn. Leuk om te maken hé.
    Lief dat je een verwijzing hebt gemaakt naar mijn blog met de Herfst uiltjes.
    Haak ze maar weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ja ze zijn leuk,ik zag ze en had de poesjes ook gekocht...nu nog de tijd zien te vinden,ha,ha

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik vind ze echt weer helemaal " Lot " stijl , zo gaaf ! Echt superleuk en mooi gedaan . Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik ben helemaal zot van katten, dus ook van die leuke gehaakte exemplaren.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  14. De katjes zijn hartstikke leuk.
    Die uiltjes kon ik ook niet weerstaan, ben er ook mee bezig, die van jou zijn iig al super mooi geworden :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik vind de poesjes echt mooi gedaan, tof!
    Fijne week, liefs Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  16. ohhhhhh die katjes zijn lieffff, "smelt"

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wow, it is lovely cats. Well done. Have a nice day Anny

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Een kleurrijke beestenboel bij je, daar!
    Dank je wel voor je komst op de link your stuff van ikblogjijblogt, kom maandag gerust weer langs om één of meerdere creaties te komen linken ;-)
    Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen