woensdag 9 oktober 2013

Konijn Koosje gepimpt

Soms heb je gebrek aan inspiratie.
Dan pak ik een boekje of een haakwerkje dat nog niet af is.
Deze keer werd dat een haakwerkje uit een boekje dat nog een "finishing touch" nodig had:


Konijn Koosje uit het boekje "Gehaakte dierenvriendjes" van Christel Kukkert.

Koosje haakte ik in zacht roze. Maar de pootjes begon ik met wat knallender roze.
Voor het vullen, maakte ik met rijgsteekjes een rood randje langs het knallende roze.


Verder pimpte ik Koosje met bloemetjes en kleine vlinders.
Ook kreeg Koosje nog een strikje om haar nek en een roosje als staartje.

Het patroon van het bloemetje komt bij Herriet van Stip en Haak vandaan: klik hier
Het kleine roosje komt bij Atelier Valerie vandaan: klik hier
Voor het strikje haakte ik een ketting van lossen
(hoeveel weet ik niet meer, maar gewoon even passen en meten),
daarna terug haken met halve vasten en afhechten.
Koordje om het nekje doen en strikken :)

Ik denk: missie geslaagd :)

18 opmerkingen:

  1. wowwwwww wat een allerliefst en knap koosje zeg...TOP♥

    liefs jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. absoluut een geslaagde missie. Leuk met die "pimpertjes"

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow, ziet er echt heel leuk uit!! Leuk idee!
    Groetjes van Renate

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jou missie is zeker geslaagd. Dat is een "vree schoon" gepimpt konijn.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Owwwwwww de gepimpte versie van Koosje is veeeeeeeeeel leuker dan de kale hihihi! Geweldig Lot!!!!!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Met Koos kan je alle kanten op zo te zien ;)
    Wat een plaatje is het geworden :D

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat een heerlijk zoet schattig konijntje ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ohh was häkelst du denn für tolle Sachen! Ich bin ganz begeistert!!

    Liebe Grüße
    Beate

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dit is een leuke versie van konijn Koosje.
    Heel meisjesachtig met die zoete kleurtjes. Mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wat een leuke koosje is dit geworden.
    Heerlijk he om een basispatroon zo lekker op te pimpen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Missie meer dan geslaagd, heel erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen